onsdag 29. februar 2012

Økologiske bær

I og med at jeg er helt avhengig av jordbær-bringebær smoothie, så har jeg nærmest søkt land og strand etter økologiske jordbær og bringebær. Og det har jo vist seg å være ganske så håpløst. Hvorfor i all verden er det så vanskelig å finne det i dette landet? For flere år siden var vi på ferie i Danmark, og frysediskene der bugnet over av økologiske jordbær og bringebær. Selv i den minste lille landhandel hadde de det....
   En vakker dag skal jeg nok organisere min egen økologiske jordbæråker osv. men i mellomtiden har Sverigeturer blitt løsningen. For meg er det hverken alkohol, tobakk eller godteri som er høydepunktet da, he, he. Neida, det er de økologiske bærene det. For jordbær og bringebær må jeg bare ha! (Hvis noen har noen økologiske bær-tips, så tar jeg de gjerne imot:))  


 
Økologiske jordbær
Økologiske bringebær
Økologiske blåbær


4 kommentarer:

  1. Å, savner bær:) Sverige og Danmark ha så myye bedre utvalg av økomat:)

    SvarSlett
  2. Heldige deg som bor nær svenskegrensen. Sånt får vi ikke tak i her i Bergen...
    Ha en fin første dag i mars! :)

    SvarSlett
  3. har faktisk ikke undersøkt dette, da vi bruker skogen som bogner av øko bær!! bla. blåbær, tyttebær, krækling, hæggbær :) å i haven har vi en passe stor jordbæråker, desverre ikke stor nokk til at vi kan ha bær i fryseren gjennom hele året, men i fjor gikk vi å gomlet bær fra mai til august! åsså har vi masse!markjordbær å det er godt det!!
    goooo helg :))
    mvh ann kristin :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Høres fantastisk ut:) Har lyst til å bli litt flinkere til å dra ut i skogen og plukke bær..

      Slett