søndag 22. april 2012

"Selvforsynt-småbruk-drømmen"



Min nye bok: The new complete book of selfsufficiency av John Seymour.  

Den har vært der i noen år nå, drømmen om et selvforsynt småbruk, den blir ikke mindre med tiden... Jeg har masse å lære, og John Seymour har masse å lære bort.

Joda, det er bare et år siden vi flyttet fra Oslo, vi var ikke klare for noe så drastisk da. Og vi blir nok her en stund, ikke noe hastverk.

    På søndagsturen vår i dag forelsket jeg meg i denne koseklumpen under. Det er tre år siden vi hadde dyr sist, og jeg gleder meg til en gang i fremtiden hvor det skal breke og kakle på tunet. For neimen om den forsvinner denne drømmen om å jobbe mye, med jord og dyr, og produsere sin egen mat. Jeg kan ikke tenke meg noe mer tilfredsstillende enn det.....     


 

4 kommentarer:

  1. En fantastisk drøm! Ser ut som en fin bok, den må jeg skaffe meg. Jeg drømmer også... :)

    SvarSlett
  2. Vi har samme drøm:) Men vi mangler stedet på landet da.Men bittelitt selvforsynte er vi nå med den hagen vi har nå også.Jeg har drømt masse over bøkene til John Seymour:)

    SvarSlett
  3. Takk for hyggelig kommentar! :) Har den boken selv og flere andre lignende. Sjekk ut selvforsynt og bærekraftig-livsstil- prosjektet vårt på www.natursamfunn.no.
    Glad du likte bloggen min! Vi har virkelig et vakkert land ja. Det stemmer at jeg var i Gamlebyen en tur forrige helg, første gang jeg har reist ned til Østlandet, hehe. Fant du tilfeldigvis bloggen min etter den tid? Litt merkelig sammentreff i så fall ;)
    Hilsen www.naviana.blogg.no

    SvarSlett
    Svar
    1. Hadde tittet litt innom bloggen din før jeg kjente dere igjen i Gamlebyen. Så bare et glimt av dere, men det var nok til at jeg ble enda mer nysgjerrig på bloggen din. Og da viste det seg jo at den var helt etter min smak! Rare greier det der.... :) Veldig spennende prosjekt dere driver med! Helt klart at verden er i forandring. Så kult:)

      Slett