fredag 4. mai 2012

Under opplæring!

Kjøkkenet ser nærmest ut som et laboratorium for tiden. I påsken fikk jeg øynene opp for tradisjonell matlagning via diverse flotte blogger. Reisen mot det optimale kosthold har tatt enda en vending, som jeg ikke hadde kunnet forestilt meg for en liten stund tilbake. Blogg-verden er virkelig en gullgruve av kunnskap!

Dagens prosjekter: Kyllingkraft på økologisk Holte kylling, kyllingsuppe med kraft og kokosmelk til middag og ingefærkjeks til dessert.
Ellers er jeg i gang med fermentering av grønnsaker, har begynt å bløtlegge melet til pannekakene over natten med sitron. Har bakt masse surdeigsbrød, jeg har bestilt bla. fermentert upasteurisert smør og ost fra Tidsporten.no, og har satt meg på liste for å få kefirkorn.

Nå mangler det vel bare å finne en snill økologisk melkebonde i Østfold så jeg kan få tak i rå melk....


Så, det blir nok mer om disse prosjektene med tradisjonell mat etterhvert her på bloggen. Dette er spennende! I mellomtiden finner du masse om saken på bloggene nedenfor:

Her er bloggene jeg har blitt inspirert av: grontvann.comsenseoflife.blogg.no, viblans.blogspot.com og fleksitarianerliv.blogspot.com (Wicked mums).











4 kommentarer:

  1. Spennende! :D Gleder meg til å høre mer om dette!

    SvarSlett
  2. Så flink du er! Det er mtye spennende som foregår på kjøkkenet her og for tiden, føler meg litt som en "mad scientist" :-)
    Likte forresten den banneren/headersaken din, kreativt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) He, he ja det er moro dette her:)

      Slett
  3. OI OI!! Spennende ting som skjer på kjøket!! :) :) Her er vi mere ute i skogen enn hjemme ihus :D
    Glad dag ønskes deg!!
    Klem :)

    SvarSlett